7 Nisan 2016 Perşembe

Hayırlı Kandiller


                 Merhaba bugün ne güzel bir gündürrrrr :) hem Perşembe hem Kandil , hem de yarın 3 ayların başlangıcı... Ne huzurlu ne güzel bir gündür... Rabbim bugün ediceğimiz dualarımızı ve ibadetlerimizi ve tabiki tutulan oruçları kabul etsin inşaallah... Ben her kandil de elimden geldiğince evimde bişiler yapıp kokutmaya ve komşularıma dağıtmaya çalışıyorum. Annem ve babaannemden gelme bir alışkanlık bende ki çokta seviyorum bu huyumu Rabbim izin verdiği müddetçede bırakmam. Bugünde yine erkenden işlerimi bitirip kandil simitlerimi hazırladım pişirdim evimi misler gibi kokuttum. Şimdi de komşularıma dağıtmak için süsledim gelin gibi yaptım ve dağılmak için bekliyorlar :)

                  Herkese hayırlı kandiller.... Rabbim aklınızdan ve gönlünüzden geçen ne kadar duanız ve dileğiniz varsa kabul etsin inşaallah... Kandil simidinin tarifini hemen aşağıya bırakıyorum sizler için ;)





Malzemeler
  • 125 gr margarin
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 3 çorba kaşığı yoğurt
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 yumurta 
  • 1 yemek kaşığı sirke 
  • aldığı kadar un 
Üzeri İçin
  • 1 yumurta 
  • susam
  • çörekotu
Hazırlanışı

               Kurabiye malzemelerini un hariç bir kabın içerisine alıp iyice karıştırıyoruz ve azar azar unu ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Üzeri için bir yumurtayı çırpıyoruz susamı bir tabağa döküyoruz ve yoğurduğumuz hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp önce elimizde yuvarlayıp daha sonra tezgahın üzerinde elimizle kalem şeklinde uzatıyoruz ve uzattığımız hamurun iki ucunu birleştirip simit şekli verip önce yumurtaya daha sonrada susama bulayıp fırın tepsisine diziyoruz. Bütün hamura aynı işlemi uyguluyoruz ve istersek simitlerin bir kısmının üzerine çörek otu serpip 170 derecelik fırında altları kızarana kadar pişiriyoruz.

8 yorum:

  1. hayırlı kandiller canım :)

    YanıtlaSil
  2. oh ne güzel aldım bile kokusunu Allah kabul etsin, hayırlı kandiller :)

    YanıtlaSil
  3. Sunum çok güzel.. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  4. hayırlı kandiller canım çayımı alıp geliyorum ;)

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık...sizede hayırlı kandiller...sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  6. Allah kabul etsin canım hayırlı kandiller

    YanıtlaSil
  7. Hayırlı kandiller :) Tarifi deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  8. Sunumlar harika elinize saglik :)
    www.pastaname.com

    YanıtlaSil