21 Aralık 2015 Pazartesi

Kuru Meyveli Kek


                Hepimize musmutlu huzur dolu haftalarrrrrr :) Şuan burda yani Kocaeli Kandıra da sıcacık bir güneş varrrr! Evet evet yanlış duymadınız kendini Mayıs zanneden Aralık yapmışlar :)))) Şikayetçimiyiz? Hayırrrrrrrrrrr :) yazı özledik kış geldi dedik kar yok sıcak var :) bi an önce kar yağıp yaz gelse keşke :))))

                 Neyse efendim gelelim asıl meseleye ben çok fazla kuru meyve sevenlerden değilim (kayısı hariç) bu yüzden de evimizde çok fazla tüketilmez ama malum kış ayları gevşer burun yayları :))) bi şekilde bişiler tüketmek gerek geçenlerde markettede hazır meyve kuruları buldum hemde doğranmış alıp köşeye atmıştım ve kek yaparken aklıma geldi normal sıradan kekimin içine o kuru meyve parçacıklarını ekledim çok güzel oldu çok lezzetli oldu ve bizde kuru meyve tüketmiş olduk :) (fakir avuntusu) neyse ben tarifi vereyim;

Malzemeler

  • 4 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya
  • 3,5 su bardağı un 
  • 1 çay bardağı kuru meyve parçaları 
Hazırlanışı

                 Yumurta ve şekeri boza kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Süt ve sıvıyağı ekleyip kıvamını açıyoruz. Vanilya, kabartma tozu ve unu eleyip ilave ediyoruz ve kekimiz hazır. Kuru meyve parçalarını da ekleyip (ben hazır kullandım ama siz evdeki incir, kayısı ve üzümleri minik minik doğrayıp ekleyebilirsiniz benimkinin içerisinde kuru kiraz parçacıkları da vardı) spatula yardımı ile karıştırıp yağlanıp unlanmış kek kalıbımıza döküp kürdan kontrolüyle 170 derecelik fırında pişiriyoruz. 




14 yorum:

  1. Ama olmaz ki böyle arkadaşım ben rejimdeuim ya harika görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa vallaha bende yemedim olduğu gibi komşuya gitti bebesine süt olsun diye :) sadece bir dilimcik yedim :))))))))))

      Sil
  2. Siz orada güneşli havaların tadını çıkarın biz Ankara'da donalım. Ohh ne güzel!:) Kek harika gorunuyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahah utanıyorum sölemeye ama şuanda evin içi güneşten sıcacık ve ben tişörtle oturuyorum :)))))))))))

      Sil
  3. Ohh tamda acıktığım bir zamanda denk gelen bir yazın daha :))) Birde mısırı sunum şekline bayıldım :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayyyyyy bizim evde mısır krizleri varrrr doymuyor mısıraaaa doymuyorrrr ve neyin içine koyduysam etrafa saçıyorrrr en son çare bunu buldum bununla mutluyuz :))))))))

      Sil
  4. Tam bir kis keki.elinize saglik :)

    YanıtlaSil
  5. Nasılda güzell kabarmış kesinlikle elinizin büyüsünden :) tarif için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oy çok utandım şuan çok teşekkür ederimmm :)

      Sil
  6. Çok güzel kabarmış. Burada da öyle çok kar varki, hala yağıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederimmm uyy içim üşüdü bi an :)))

      Sil
  7. Misss gibi görünüyor ! Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil