31 Aralık 2015 Perşembe

Hindistan Cevizli Sürpriz Kek


                   Merhabalarrrr bugün 2015 yılının son günü ve hatta son saatleri sayılabilir :) bir yılı daha geride bırakıp yepyeni tertemiz sürprizlerle dolu bir yıla hoşgeldin demeye hazırlanıyoruz. Yeni yılın en güzel yanı yine yılbaşı sabahına kar ile uyanmak olduk. E tabi durum böyle olup kar yağınca ben yine yılbaşı gecesine yalnız giricem gibi görünüyor! (Çünkü eşim elektrik arıza servisinde çalışıyor ve kar yağından dolayı işyerin de olağanüstü hal ilan edildi bile!) Ben yalnızları oynarken sizin o kalabalık kahkaha dolu sofralarınıza yakışacak bir tarifim var bugün.

                   Muhteşem bir tadı olan, şahane lezzetiyle herkesi dumur eden ve içinden çıkan sürpriziyle dış görünüşe bakan herkesi şok eden bir kek tarifi geliyor şimdi. Biz denedik ikram ettik veee herkesten tam not aldı bu kek ve bence bu gece sofralarınız içinde biçilmiş kaftan Hadi sözü fazla uzatmayayım tarife geçeyim ;)

Malzemeler

  • 3 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı demli çay
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 3 su bardağı un 
Dolgusu İçin 
  • 2 su bardağı hindistan cevizi
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 3 adet yumurta akı
Üzeri İçin
  • 80 gram bitter çikolata 

Hazırlanışı 

                  İlk olarak iç dolgusunu hazırlıyoruz tüm iç malzemelerini bir kabın içine alıp güzelce karıştırıp birbirine yediriyoruz ve ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizde yuvarlayıp bir kenarda bekletiyoruz.


                           İç dolgusunu hazırladıktan sonra yumurta ve şekeri köpük köpük olana kadar çırpıyoruz. Çayı ve sıvıyağı ekleyip kıvamını açıyoruz. Kabartma tozu, vanilya, kakao ve unu elekten geçirerek ilave ediyoruz ve güzelce çırpıp yediriyoruz. Kek hamurumuz hazır olduktan sonra yarısını yağlanıp unlanmış kek kalıbına döküp hazırladığımız iç dolgularını aralıklı olarak diziyoruz.


                                 İç dolgularını yerleştirdikten sonra kalan kek hamurunu hindistan cevizi toplarını örtecek şekilde üzerlerine döküyoruz ve 170 derecelik fırında kürdan kontrolü ile pişiriyoruz. Ben pişip soğuduktan sonra üzerini evde bitter çikolata mevcut olduğu için onunla süsledim ama beyaz çikolatada görüntü olarak süper oluyor üzerinde.




                              Haydi ben tarifi verdim kaçıyorum şimdiden herkese mutlu yıllar. Yeni yıl hepimize sağlık, güzellik, mutluluk, huzur, aşk ve beklediğimiz sürprizleri ve tabiki de dileklerimizi getirsin inşaallah....

8 yorum:

  1. Süper fikir. Yapacağım mutlaka :) Sürprizli şeyleri seviyorsun benim gibi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. galiba misafirlerimi sıradan görünen ama içi açılınca karnaval tadı veren lezzetler sunmayı seviyorum :D

      Sil
  2. Harika görünüyor, eline sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor.. Ellerinize sağlık. Ha bir de afiyet olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağolunnn tadıda bir o kadar harika idi

      Sil
  4. Enfes görünüyor, kahve ile ne iyi giderdi.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel bir tarif Meltem hanım. Teşekkürler verdiğiniz tarif için. Ben de en yakın zamanda deneyeceğim. Blogunuzu tesadüfen blog yorumlarınızdan keşfettim. Bana da beklerim . Bu arada adaşız :)

    http://neselisusevim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil