31 Ağustos 2015 Pazartesi

Zeytinli Poğaça


                 Poğaça delince akla o kadar çok çeşit o kadar çok lezzet geliyor ki insan hangisini sevip favorim diyeceğini şaşırıyor. Oysa ki annelerimizin zamanında ölemiydi tek bi tane yapardı bizde bayıla bayıla yerdik :) gerçi oda artık çeşit çeşit yapıyor oda uydu yeni moda hatunlara :) ama şunu sölemeliyim ki poğaça denilice akla yinede tek bir şey geliyor "yumuşacık puf puf" heh işte bu tarif tamda bunu anlatıyor denedim ve çok sevdik işte tarifi ;)

Malzemeler

  • 3 adet yumurta (ikisinin sarısı üzerlerine) 
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket yaş maya
  • 2 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • aldığı kadar un 
İçi için
  • beyaz peynir 
  • dilimlenmiş zeytin 
Hazırlanışı

                   İlk olarak sıvı malzemeleri, mayayı, tuzu ve şekeri bir kabın içerisine alıp maya eriyene kadar karıştırıyoruz ve maya eriyince azar azar un ilave edip ele yapışmayan yumuşak bir hamur yapıyoruz fakan hamur ele yapışmaya bıraktıktan sonra unu kesin yani ne kadar az un girerse o kadar puf puf oluyor ve unu kestikten sonrada güzelce yoğurup üzerini kapatıp 30-40 dk kadar mayalanmaya bırakıyoruz.

                  Peyniri ister rendeleyin istersenizde çatal ile ezin. Diceksinizki özel olarak dilimlenmiş zeytin mi alacaz? hayır tabiki de evdeki zeytinlerin çekirdeklerini çıkarıp dilimledim ben.

                  Hamur mayalandıktan sonra istediğimiz büyüklükte (ki ben bir türlü minik poğaçalar yapmayı başaramam hep büyük olur) parçalar koparıp içerisine peynir ve zeytin koyup kapatıp fırın tepsisine diziyoruz. Bütün hamura şekil verdikten sonra 20 dk da tepsi mayası yaptırıp ayırdığımız yumurta sarılarını sürüp isteğe göre üzerlerine susam ve çörek otu serpip 180 derecelik fırında alt ve üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.




21 yorum:

  1. Çok güzel oluyor gerçekten bu poğaça. İçinde malzeme olunca yanına bir şey de gerekmiyor. Eline sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor..Zeytinli mutlaka deneyeceğim...Ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. çay ile nasıl güzel giderdi şimdi :) ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle buyrun gelin yaparım ben size :)

      Sil
  4. Zeytinli poğaçaya bizim kızlar bayılır:)) Ellerinize sağlık çok nefis görünüyor.
    Selamlar ve sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim hoşgeldiniz bloğuma :)

      Sil
  5. Emeğinize sağlık gerçekten çok iştah açıcı görünüyorlar.Poğoçalarda benim tercihim peynirliden yana,eminim zeytinlisi de çok güzeldir ama ben tercih etmiyorum.Birde eleştirim olacak naçizane,Yazılarınız Arial veya verdana fontunda yazıp renk olarak ta siyah yaparsanız gözü daha az yorar diye düşünüyorum.takibe aldım bana da beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba evimizde haftada 1 kez poğaça mutlaka piştiğinden her defasında peynirli olmuyor malesef değişik seçeneklere kapımızı açıyoruz :)

      eleştiriniz içinde teşekkür ederim fakat renkler ve yazı tipi beni fazlasıyla yansıttığı için değiştirmekten yana değilim ve ilk kez sizden geliyor böyle bir eleştiri ama malesef dediğiniz yazı tiplerini seçince blok benim bloğum olmaktan çıkıp resmi bir bloğa dönüşür bence ;)

      Sil
  6. Nefis görünüyor. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederimmm :)

      minicik bir ricada bulunsam bloğumu takibe alabilirmisiniz :)

      Sil
  7. Süper görünüyor hafta sonu kız tarafı gelicek anneme poğaça hazır :) hatta menü için tarif mailleri bile atabilirsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ohovvv misafirler ağır desene vermem mi ben sana menü hemen belirliyorum :)

      Sil
    2. cidden bekliyorum o zaman :-)

      Sil
  8. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor. Blogunuzu takibe aldım bende beklerim sevgiler :) http://betulunsirlari.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederimmmmm hemen geldim bloğunuza inceliyorum şuan :)

      Sil
  9. Gercekten puf puf gorunuyorlar eminim tadi da nefis olmustur :) Ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet tadı da çok güzel oldu ver gerçekten puf puftu :)

      Sil