10 Ağustos 2015 Pazartesi

Şerbetli Çikolatalı Tatlı


                  Ben çok fazla şerbetli tatlı sevenlerden değilim ama tatlının yanında yada üstünde sütle alakalı bişi olunca yemelere doyamam ve en gözde tatlım olup çıkar. İşte tamda öyle bir tatlı tarifim var sırada hem şerbetli hem muhallebili hemde çikolatalı yani kısacası yemede yanında yat :)


Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 3 kahve fincanı toz şeker
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 4 yemek kaşığı un (dolu dolu)
  • 1,5 kahve fincanı sıvıyağ
  • 1,5 kahve fincanı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 fiske tuz
Muhallebisi için
  • 3 su bardağı süt
  • 3 yemek kaşığı un 
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 yemek kaşığı margarin
Şerbeti İçin
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı su
Ganajı İçin
  • 200 gr sıvı krema
  • 180 gram çikolata

Hazırlanışı

                   İlk olarak yumurtaların beyazlarını ve sarılarını iki ayrı kaba ayırıyoruz ve beyazların içerisine 1 fiske tuzu ilave edip kar gibi olana kadar çırpıyoruz. Sonra şekeri yumurta sarılarına ekleyip boza kıvamı alana kadar çırpıyoruz ve kıvam tutunca sıvıları ekleyip çok az daha çırpıyoruz en son olarakta kakao, un , kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip kakaoyu yedirene kadar çırpıyoruz ve mikseri bir kenara bırakıp yumurta beyazlarını kek harcına ekleyip spatula yardımı ile yumurta beyazını söndürmeden karıştırıyoruz. Yağlanmış herhangi bir kalıba (ben yuvarlak kelepçeli kalıp kullandım) döküp 170 derecelik fırında kürdan kontrolü ile pişiriyoruz. 

                     Kekimiz piştikten sonra fırından alıp soğuması için dinlendirirken küçük bir tencere alıp şerbet malzemelerimi alıp bir taşım kaynatıyoruz. Şerbet kaynadıktan sonra soğumuş olan kekimize yediriyoruz.

                      Muhallebi malzemelerini vanilya ve margarin hariç bir tencere içerisine alıp göz göz olup kaynayana kadar pişiriyoruz ve pişince ocaktan alıp vanilyasını ve margarini ekleyip çırpıyoruz ve kekimizin üzerine döküyoruz.

                      Kek ve muhallebi kaynaşıp soğurken bir tava içerisine kremamızı alıp ısıtıyoruz. Kaynama noktasına gelince ocaktan alıp çikolataları içine atıp eriyene kadar karıştırıyoruz. Çikolatalarda eridikten sonra ganajımızı biraz bekletiyoruz ki hem soğusun hemde kıvamı yoğunlaşsın. Ganajın kıvamı yoğunlaşınca muhallebinin üzerine döküp oda ısısına gelince dolapta 2-3 saat dinlendiriyoruz ve servis etmeden süsleyip servis ediyoruz.



Not: Ben kekimi yuvarlak kelepçeli kalıpta pişirdim ve kek pişip soğuduktan sonra kalıbın alt tabanını çıkarıp kekimi servis standıma aldım ama kek hala çemberin içindeydi şerbetini, muhallebisini ve ganajınıda çemberin içindeyken döktüm dolapta iyice soğuduktan sonra çemberi çıkardım ve öyle süsledim hem görünüşü çok güzel oldu hemde sunum için şık bi hal almış oldu ;)

10 yorum:

  1. Nefis görünüyor.. Ev halkı bu pastaya bayılacak. Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bayılacaklarına hiç şüphem yok gerçekten çok lezzetli bir tatlı :)

      Sil
  2. Gerçekten çok çok çok güzel görünüyor, ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
  3. muhteşem görünüyor. ellerinize sağlık :) bende şerbetli tatlıları çok sevmiyorum :)bu tatlı tam benlik.

    bende bloguma beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim :)

      Tabi bakiyorum hemen bende blogunuza ;)

      Sil
  4. Elinize sağlık çok güzel olmuş, ben sizin kadar yeteneklimiyim bilemiyorum beceremem herhalde öyle :)

    Bize de bekleriz :)
    www.aylindensevgilerle.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman efendim bende okulunu okuyup girmedimki mutfaga elimden geldigince ordan burdan arastirip yapiyorum iste :)))

      Sil
  5. Tatlı Şerbetli sütlü hiç farketmez :) o kalpler gözden kacmiyor zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah sen bir gelsen ben sana her türlüsünü yapacamda :)))

      Sil
  6. merhaba,
    ellerinize sağlık, sizden siteme yaptığınız yorumlarınızda site linkinizi bırakmamanızı rica edeceğim, bu şekilde yayınlayamıyorum. Yorum bıraktığınızda isminize tıklandığında zaten sizin bilgilerinize ulaşılıyor.

    YanıtlaSil