28 Ağustos 2015 Cuma

Hindistan Cevizli Limonlu Kek


          Kek kokmayan evi evden saymıyoruz Türk milleti olarak yani en azından ben böyle düşünüyo olabilirim :) ama haksız mıyım yahu ev dediğin kek kokacak yemek kokacak ki yaşanıyor olduğu belli olsun :) bu hafta pazarda limonlar çok güzeldi tazecik belliki yeni dalından kopup gelmiş onların ölece dolapta durmalarına içim razı gelmedi hemencik bir limonlu kek patlatıverdim içine birde hindistan cevizi koydum tadına tat kattı işte tarifi :)

Malzemeler

  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 limonun suyu ve kabuğunun rendesi
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 2,5 su bardağı un 
  • 1 çay bardağı hindistan cevizi

Hazırlanışı

                 Her kekte olduğu gibi yumurtalar ve şeker boza kıvamına gelene kadar çırpılırrrr. Süt ve sıvıyağ eklenip çok az kovamı açılır. Limon suyu eklenip şöle bir çırpılır ve en son olarakta un ve kabartma tozu elekten geçirilerek eklenip kek kıvamı verilir ve mikser bir kenara bırakılır.Hindistan cevizi ve limon kabuğu eklenip spatula yardımı ile güzelce karıştırılır ve yağlanmış olan kek kalıbına dökülüp 170 derecelik fırında kürdan kontrolü ile pişirilir.



30 yorum:

  1. bayılırım limonlu keke :) bu tarifi de ilk fırsatta deneyeceğim :) blogunu takibe de aldım bana da beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inş bu tarifide beğenirsiniz :)

      hoşgeldiniz bu arada bloğuma :) ben sizin bloğu takipteyim :)

      Sil
  2. en sevdiğim tatlar elinize sağlık :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim :) minik bir ricada bulunsam bloğumu izlemeye alırmısınız :)

      Sil
  3. çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim gerçektende çok lezzetli oldu :)

      Sil
  4. Selamlar÷) iadeyi ziyarete geldim
    Son zamanlarda olsada yesek dedigim kekdir kendisi
    Ankaradan sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz safalar getirdinizzz :))) limonlar tazeyken çırpıverin bir kek :)

      Sil
  5. Hindistan cevizine kekte bayilirim, bir de limonlu oooo....daha ne olsun :) Cok da guzel gorunuyor, ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederimmm evet ikisi ayrı bi tat kattı keke :)

      Sil
  6. Bence de ev dediğin kek kokacak..Çocuğun keki evde yiyecek..Market keklerine ne gerek var yahu.. Takipteyim sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet katılıyorum size evde yapılmışın tadını hiç bir şey tutmuyor :) hoşgeldiniz evime öleyse :)

      Sil
  7. Kek de hiç hindistancevizi kullanmadığımı farkettim yazını okuyunca. İllk fırsatta denemeliyim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende çok nadir kullanıyorum ama çok güzel tat veriyor yerken tadını alıyorsunuz çıtır çıtır :)

      Sil
  8. Mayhoş aromasıyla çok güzel olur. Görüntüsü çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet mis gibi limon kokusu ve tadı teşekkürler :)

      Sil
  9. limonun kabugu agzıma geldıgınde mmm nefıs mayhos tada bayılırım ben elınıze saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim :))

      Minik bir ricada bulunsam blogumu izlemeye alirmisiniz :)

      Sil
  10. Nefis görünüyor.. İlk fırsatta deneyeceğim bu tarifinizi. Ellerinize sağlık..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inş sizde beğenirsiniz şimdiden afiyet olsun :)

      Sil
  11. kek evde yapılanlar arasında en sevdiğim şey yaaa. seninki de çok yenilesi duruyoooo :)

    YanıtlaSil
  12. Çok lezzetli görünüyorlar :) Ellerinize sağlık..
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederimmm hoşgeldiniz bloğuma

      tabiii hemen geliyorum bende :)

      Sil
  13. Limon ve hindistan cevizini çok severim.. ama ikisini bir arada hiç denememiştim. Çok güzel görünüyor bu kek en kısa zamanda denemem lazim..umarım burada gözüktüğü kadar güzel olur :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz çok sevdik ikisinin birleşimi :) inş sizde seversiniz :)

      Sil
  14. Çok başarılı bir web siteniz var. Yakından takip ediyorum. Başarılar dilerim

    YanıtlaSil