4 Şubat 2015 Çarşamba

Etli Kuru Fasulye


Malzemeler
  • 2 su bardağı haşlanmış kuru fasulye
  • 250 gram haşlanmış kuşbaşı dana eti
  • 1 adet kuru soğan 
  • 2 çorba kaşığı biber salçası
  • 3 çorba kaşığı sıvıyağ
  • su
  • tuz 
  • karabiber
Hazırlanışı

               Ben genelde kuru fasulyeyi çok şekilde suda ıslatıp bikaç saat sonrada düdüklüde 5-6 dk kaynatıp süzüp buzluğa atıyorum dolayısıyla da elimin altında hazır yemek oluyor. Eti ise tas kebabı yaparken önce suyunu salıp çekene kadar mühürleyip sonrada su ilave edip düdüklüde 20 dk kaynatıyorum ve o etten bir kenara ayırıp soğutup buzluğa atıyorum. Dolayısıyla da kuru fasulye yapmak bana külfetli bir yemek değilde şipşak bir yemek haline geliyor. Ve önce soğanlarımı doğrayıp sıvıyağ ile kavuruyorum salçasını ekleyip çiğ kokusunu çıkartıyorum buzluktan fasulyelerimi çıkarıp tencereye atıyorum bir iki çevirip suyunu veriyorum (fasulyelerin üzerini geçmesin suyu) tuzunu ilave edip kaynamaya bırakıyorum. Ve kaynamaya başlayınca da etini ilave ediyorum karabiberini ekleyip 15-20 dk kaynatıp altını kapıyorum ve yemeğim hazır yanına da mis gibi tereyağlı bir pirinç pilavı işlem tamam :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder