17 Kasım 2014 Pazartesi

Katmer Poğaça


Malzemeler

  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 yumurta 
  • 1 paket yaş maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • aldığı kadar un 
İçi İçin
  • beyaz peynir 
  • 50 gr tereyağ
Üzeri İçin
  • 1 yumurta sarısı
Hazırlanışı 

               Sıvı malzemeleri bir kabın içerisine alıp güzelce karıştırıyoruz ve azar azar un ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edip üzerini nemli bezle örtüp yarım saat mayalanmaya bırakıyoruz. Yarım saat sonunda hamurumuzdan 2 ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp merdane yardımı ile yemek tabağı büyüklüğünde açıyoruz.



                            Üzerine oda sıcaklığındaki tereyağdan sürüyoruz ve bir kenara alıp diğer parçayı açıyoruz onuda tereyağlanmış hamurun üzerine koyup onada tereyağ sürüp üzerine bir tane daha hamur açıyoruz.




                             Aslında 3 kat olduktan sonra buzdolabı poşetine koyup 15-20 dk kadar buzlukta bekletip yağ donunca açmamız gerekiyor fakat benim vaktim olmadığından ben direk 3 kattan sonra merdane ile bir daha açıp açtıktan sonrada 8 e böldüm ve her böldüğüm parçaya peynir koyup sardım.




                      Hamurun hepsini açıp sarıp bitirdikten sonra üzerlerine yumurta sarısı sürüp 170 derecelik fırında altları kızarana kadar pişiriyoruz.



                       Buzdolabında dinlendirip açarsanız eğer şekilleri daha güzel olacaktır benimki alal acele ancak bu kadar oldu :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder