16 Eylül 2014 Salı

Mürdüm Eriği Reçeli


                Eh malum günlerdir sesim çıkmıyordu ziraa ben kış girmeden güneşleri kaçırmadan evimi temizleyip misss kokuttum. Eh temizlik yaparken de boş durmadım reçelimi de yaptım yeni tariflerde denedim ve hemen reçelimin tarifini sizlerle paylaşayım dedim;


Malzemeler

  • 1 kg mürdüm eriği
  • 4 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı su
  • birkaç damla limon suyu veya limon tuzu
Hazırlanışı

               Eriklerimizi yıkayıp ortadan ikiye ayırıp çekirdeklerini çıkarıyoruz ve çekirdeklerinden ayırdığımız erikleri istediğimiz büyüklükte küp küp doğruyoruz.


                         Doğradığımız erikleri ikiye bölüp ibir bölümünü tencereye yerleştirip üzerine 2 bardak şekeri döküyoruz kalan eriği şekerin üzerine yayıyoruz ve onların üzerine de kalan şekeri döküyoruz.

                                 Bu işlemi ister akşamdan yapıp sabah kaynamaya bırakın ister sabahtan şekere basıp 4 saat sonra kadar kaynamaya koyabilirsiniz. Ben sabahtan şekere basıp 4 saat sonra içerisine 1 bardak su ilave edip kaynamaya bıraktım ağır ağır kaynadı kaynarken koyulaşmasına izin vermeden ara ara birer kaşık alıp soğutup kıvamına bakıp öyle anladım kıvamını çünkü soğuduktan sonra kıvamı çok daha fazla yoğunlaşacağı için çok fazla koyulaşmadan limonumu damlatıp çok az daha kaynatıp aldım ocaktan ve soğumaya bıraktım. Soğuduğunda iste tam istediğim kıvama gelmişti.


4 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. sağol bacımmm bunuda başardım pek mutluyum :)

      Sil
  2. Ellerine saglik canimm cok guzel gozukuyoo canim cekti valla tariflerini denemeye calisiyorum elimden geldigince pogacalardan basladim ee kahve kurabiye zaten favorimm pogacalarda oyle olduu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol ömür ablacım paylaştığım tarifleri size denettirip beğendirebiliyosam ne mutlu bana :)

      Sil