31 Temmuz 2014 Perşembe

Herkesin pratik bir keki vardır işte buda benim en pratik kekim :)





              Evetttttt artık ramazanda geçtiğine göre bol bol börekler kekler yapılma zamanı başlamış bulunmakta.
              E malum herkesin başının sıkıştığında acil durumlarda yada canı kek istediğinde hemencik yapıverdiği bi kek vardır ve tabiki benimde var ama benim kekimin tek bir farkı var ben kek yapmak için hiç süt yoğurt vs aramam yani evde olsada süt değişik bi kek yapmadığım müddetçe kekimin içine giremez. Şimdi diceksinizki süt yoğurt yoksa kekte ne koyuyosun onlar yerine kekin içine? Her zaman evde olan bişiyi "SU" koyuyorum :) pekte güzel oluyo :) zamanında küçcük bi kızken Tuğba ablamdan örenmiştim bu su olayını iyikide örenmişim :)

              Ve işte benim kekimin tarifiiiiii




Malzemeler


  • 3 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı su
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3,5 su bardağı un 
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • toz fındık (üzeri için) 



Hazırlanışı 

Her kekte olduğu gibi ilk önce yumurta ve şekerleri güzelce boza kıvamına gelene kadar çırpıyoruz ardından sıvıları ekleyip kısacık bir kez daha çırpıyoruz sonra bir elek yardımı ile una vanilin vede kabartma tozunu ekleyip güzelce karışımın üzerine ekliyoruz hepsini eledikten sonra bir kez daha güzelce çırpıyoruz. kek kalıbımızı güzelce yağlayıp unluyoruz ve kek karışımımızın yarısını kalıba boşaltıyoruz kalan yarısı kabımızın içinde kalıcak onun üzerinede kakaoyu elek yardımı ile eleyip mikserle bir kez daha çırpıp kekimizin kakaoyla karıştırmış oluyoruz. Kakaolu karışımıda sade karışımın üzerine döküp çatal yardımı ile şekiller veriyoruz. En son olarakta kekimizin üzerine toz fındık döküp 170 derecelik fırında pişiriyoruz. Dakika veremiyorum size çünkü herkesin fırını farklı süre ve ısılarda pişirebiliyor kekin pişip pişmediğini en iyi kek kürdan batırıp anlayabiliriz kürdana herhangi bir şey bulaşmıyorsa pişmiş demektir. 


Püf noktası: Yumurtalarınızı keki yapmaya başlamadan en az 1 saat önce dolaptan çıkarıp oda ısısına getirirseniz ve keki çırparkende şeker ile yumurtayı ne kadar uzun çırpıp şekeri ne kadar çok eritirseniz kekiniz o kadar çok kabarır ve lezzetli olur. 




2 yorum: